U3F1ZWV6ZTIxMzgzNDc4MzQ4X0FjdGl2YXRpb24yNDIyNDUzMDg1MTg=

ايه اللي بيحصل للمصاب بفيروس كورونا؟ كل شيء عن كورونا (COVID-19) في فيديو

ايه اللي بيحصل للمصاب بفيروس كورونا؟


فيروس كورونا الجديد (COVID-19)

لقد وضع انتشار فيروس كورونا الجديد (أو الحديث) (COVID-19) البشر في مختلف أنحاء العالم في وجه المدفع، بما في ذلك العديد من العائلات في كاليفورنيا، حيث بدأ الفيروس ينتشر في جميع أنحاء العالم. 
لقد سألنا خبرائنا عن الحقائق التي يمكن أن تساعد في الإجابة على الأسئلة الأساسية التي ستدور بذهن أهالي الأطفال المرضى. ستجد أدناه معلومات حول هذا الفيروس الجديد، وما الذي يتم عمله لمنع انتشاره، وكيف يمكنك حماية نفسك من تهديد العدوى.

ما المقصود بفيروسات كورونا؟ 

فيروسات كورونا هي مجموعة كبيرة من الفيروسات التي يمكن أن تصيب الحيوانات والبشر على حد سواء، حيث تسبب أمراض الجهاز التنفسي، سواء التي تكون خفيفة مثل نزلات البرد أو شديدة مثل الالتهاب الرئوي. ونادرًا ما تصيب فيروسات كورونا الحيوانية البشر ثم تنتشر بينهم. وقد تتذكر مرض سارس (المتلازمة التنفسية الحادة الوخيمة) الذي انتشر في الفترة بين 2002-2003، والذي كان مثالاً على فيروس كورونا الذي انتقل من الحيوانات إلى البشر. وقد ظهرت في الشرق الأوسط في عام 2012 سلالة أخرى بارزة أحدث من فيروس كورونا تسمى MERS (متلازمة الشرق الأوسط التنفسية)، ويقول العلماء إنها انتقلت في البداية من جمل إلى إنسان.


What happens to a person with coronavirus?


 New Corona Virus (COVID-19)
 The spread of the new (or modern) Corona virus (COVID-19) has placed people around the world in the face of the cannon, including many families in California, as the virus began spreading around the world.

 Our experts have asked about facts that can help answer the basic questions that will mind the parents of sick children.  Below you will find information about this new virus, what is being done to prevent its spread, and how you can protect yourself from the threat of infection.

 What is Corona Virus?
 Coronaviruses are a large group of viruses that can infect animals and humans alike, as they cause respiratory diseases, either as mild as colds or as severe as pneumonia.  Corona viruses rarely infect humans and then spread among them.  And you may remember SARS (severe acute respiratory syndrome) that spread between 2002-2003, which was an example of the Coronavirus, which was transmitted from animals to humans.  Another notable strain emerged in the Middle East in 2012, more than in ...
الاسمبريد إلكترونيرسالة